duminică, 14 februarie 2010

Victoria Beckham da tonul in materie de rochii!
Cand vine vorba despre tinute exemplar alese, Victoria Beckham le da clasa tuturor fashionistelor. Pentru fosta Spicegirl, o iesire la cumparaturi ori faptul ca-si duce copiii la scoala sunt la fel de importante ca o intalnire de afaceri sau o aparitie pe covorul rosu. Vestimentatia atent studiata, parul aranjat perfect, accesoriile calculat alese, chiar si pozitia trunchiului, a barbiei, mimica si gestica fac parte din programul obisnuit al acestei femei care rareori se lasa in voia simturilor. Daramite sa se mai lase si fotografiata! De ce sa nu recunoastem ca, pentru un om obisnuit, aceasta grija obsesiva ar putea deveni obositoare, dar pentru ea a devenit un gest reflex.

Cat ii priveste pe paparazzi, Victoria Beckham este un permanent subiect de urmarit. Si asta nu neaparat pentru ca face lucruri iesite din comun. Stiti si voi ca, de cele mai multe ori, fotografii o surprind fie la vreo petrecere, fie la aeroport, pe strada, insotita de copii ori iesind dintr-un magazin de lux. Cert e ca activitatile ei sunt mereu aceleasi, nu produc surprindere si nici nu ies dintr-un anumit tipar. Care e, atunci, secretul ei, de toata lumea isi da coate cand o zareste prin preajma?

Simpla ei aparitie devine un eveniment, pentru ca ea insasi face din asta un eveniment, intentia ei in acest sens transpirand prin toti porii. Posh Beckham este un personaj in sine, un star inactiv care isi cauta permanent o activitate - pentru a nu fi acuzata ca e doar o sotie de fotbalist, o vedeta care isi cauta mereu o justificare pentru ca se numara printre vedete (asta in conditiile in care, spre deosebire de colegele ei, pe care presa le-a cam uitat, ea are parte de o ultramediatizare).

Victoria si-a dat seama ca, in afara scenei, doar imaginea o mai poate ajuta sa ramana in lumina reflectoarelor. Dar piata media e mereu in cautare de figuri noi, tinere si frumoase, iar Victoria cunoaste bine pretul statului in fata: o silueta incredibila, un ten fara riduri, o prezenta eleganta, prieteni alesi pe spranceana si activitate sociala intensa. La imaginea ei au contribuit si creatorii de moda (Roberto Cavalli), care au vazut potentialul ei de promovare a oricarui produs asociat numelui sau, prin simpla prezenta a presei, la doi pasi in urma sa.

Dupa debutul sau pe catwalk, ca guest star in colectia Mariei Grachvogel, in cadrul London Fashion Week, aparitia sa pe podiumurile de prezentare la diferite saptamani ale modei si alegerea ei ca imagine a unor produse de lux (Dolce&Gabbana, Marc Jacobs, Armani) sunt tot atatia piloni pe care Victoria isi consolideaza zilnic interfata comerciala.
Brand-ul Beckham

Numele ei vinde si vinde in stil mare! De aici, si ratiunea de a concepe un parfum propriu (Intimately Beckham), o gama de cosmetice (V-Sculpt, lansata la Tokyo), o linie vestimentara (VB Rocks pentru Rock & Republic), o colectie de accesorii marca Beckham (dvb Eyewear si colaborarea cu designerul japonez Samantha Tavasa) si propunerea ei in materie de jeansi (dvb Denim Collection). Si, in ideea ca tot ce apare purtat de Victoria intra in moda de a doua zi, de ce nu o intreaga colectie de haine?

Potrivit informatiilor furnizate de wikipedia.org, debutul ca designer vestimentar s-a produs anul trecut, la hotelul Waldorf, din New York, cand a prezentat o colectie de rochii, cu preturi cuprinse intre 650 si 1900 de lire sterline. Modelele au fost puse la dispozitia clientelor numai intr-un numar de 400 de piese vestimentare - asta pentru a evita neplacerea de a te trezi la o petrecere ca porti o rochie identica cu cea a unei alte invitate (Victoria stie de ce!). Colectia a fost bine primita de critici, care nu s-au sfiit sa foloseasca atribute ca "frumoasa", "eleganta", "de tinuta". Dupa aceasta seara, Victoria devenea mai mult decat o figura care apare in toate revistele si tabloidele. Practic, incepea sa devina credibila.

Ceea ce era de demonstrat a fost demonstrat: veniturile din lansarea parfumului Intimately Beckham au depasit suma de 200 de milioane de dolari, dublu fata de cat a fost estimat initial. Succesul produsului a fost reeditat odata cu scoaterea pe piata a celui de-al doilea parfum, Intimately Beckham Night.

In plin sezon de prezentari, Victoria Beckham iese pe piata cu o a doua colectie vestimentara pret-a-porter de rochii. Lansarea a fost facuta intr-un cadru intim, informal, si a fost imediat luata in vizor de catre stilisti. Acestia au confirmat ca stilul Victoriei a evoluat de la prima colectie, ca e mai structurat, mai asezat si ca incepe sa arate a lucru de designer.

Cele mai apreciate au fost rochiile mulate, cu umeri extra-lati, sculptati, si cele cu fusta ampla, cu jupon, in stilul anilor '60. In geometria croielii se simte cel mai mult aportul personal al Victoriei - lucru apreciat de asistenta, iar culorile cuminti (negru, crem, gri, roz prafuit), care au predominat colectia, au fost sparte de cateva tonuri mai indraznete (albastru, galben, mov, rosu corai). Lungimea hainelor spune si ea ceva nou despre Posh Beckham: stilul ei s-a rafinat, acum prefera clasicul reinventat, iar fusta pana imediat dupa genunchi ori, cel mult, cu o palma mai scurta de linia genunchiului este un etalon de eleganta. Un alt semnal ca Victoria stie cu ce se mananca moda, chiar si cu doua sezoane mai devreme, este folosirea dantelei, care a inregistrat o revenire in colectiile marilor creatori.

Per total, criticii de moda considera, la unison, ca Victoria a luat anul acesta "examenul", dar ca mai are de invatat pana la "botez". Sfatul lor este ca, pe viitor, daca vrea sa faca vanzare, sa se axeze pe tinute de zi, portabile, comode si usor de combinat intre ele.
Oricum, Victoria a invatat cum stau treburile in marketing: daca vrea sa aiba parte de cea mai buna publicitate pentru colectia ei, e mult mai simplu si mai ieftin sa le poarte ea insasi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu