marți, 16 martie 2010

Relatii fericite incepute cu stangul
Ohhh... prima intalnire... primele clipe impreuna... multe dintre noi isi amintesc acele momente cu drag si, de cele mai multe ori, isi doresc sa le retraiasca. Primii fiori, primele atingeri timide si poate un sarut stangaci - cine nu si-ar dori sa reinvie aceste trairi?

Dar oare toate relatiile de dragoste incep cu dreptul? Ana ma contrazice vehement: "Nuuu! Nici pe departe! Eu si Bogdan am inceput 'apropierea' foarte ciudat. Nici nu il puteam suporta. Tocmai incheiasem o relatie in care am simtit mai multa suferinta decat fericire si inca il mai iubeam pe respectivul. Pe Bogdan il stiam din facultate, dar nu a prezentat niciodata vreun interes pentru mine. Parca ma sufocam in prezenta lui.

Imi amintesc faptul ca ma comportam cu el foarte urat si il respingeam mereu, dar el nu s-a clintit nicio secunda si nu a renuntat nicio clipa la mine. Si acum, dupa patru ani de relatie, inca il mai intreb cum m-a putut suporta atat timp, pentru ca situatia asta a durat aproape jumatate de an. 'Te-am iubit din prima clipa si am avut rabdare sa realizezi si tu asta si sa inveti sa ma iubesti' - acesta este raspunsul lui". Acum, Ana nu regreta nicio clipa faptul ca Bogdan a fost mai insistent si nu a renuntat nicio clipa la ea.

"Il iubesc mult, cum nu am iubit pe nimeni niciodata si imi doresc sa ramana asa situatia, pentru ca, intr-adevar este omul care ma face fericita. Chiar daca am inceput relatia cu stangul, acest lucru a fost un atu pentru noi, iar acum ne bucuram din plin de el".

Roxana spune ca era genul de persoana ca credea in dragoste "din prima": visa sa se indragosteasca nebuneste la prima vedere, iar sentimentul sa dureze o vesnicie: "Stii genul acela de relatii care incep cu o privire, se continua cu o cafea si poate cu privitul unui apus de soare la malul marii? Ei, la genul acesta de inceput de relatie am visat mult timp si chiar am refuzat sa ma implic in relatii pentru ca dragostea nu aparea ca la 'carte'". Insa, Roxana si-a dat seama ca dragostea nu trebuie sa se infiripe neaparat asa, marturie sta modul in care l-a cunoscut pe Dan.
"Prima oara l-am vazut intr-un club pe care in frecventam. Mi-a placut de el inca de la prima vedere, dar nu atat de mult incat sa ma indragostesc. L-am mai vazut de cateva ori, iar la un moment dat mi-am facut curaj si l-am invitat la dans. Nu as fi facut niciodata un astfel de gest, asta pentru ca nu imi sta in fire". Roxana nici acum nu reuseste sa isi dea seama cum de a avut "taria" sa reactioneze in acest mod.

Era ferm convinsa ca si lui ii place de ea, insa nu a fost chiar asa: "Nu mi-a oferit nici cea mai mica atentie, mi-a refuzat invitatia la dans si m-a ignorat in modul cel mai dureros posibil. In loc sa ma resemnez si sa nu imi doresc sa mai vreau sa mai am de a face cu el, am devenit tot mai interesata de persoana lui.

I-am aflat adresa de mess si am inceput sa comunicam, fara sa stie cine sunt. Acest joc a durat vreo trei luni, iar dupa, ne-am intalnit si ne-am amuzat de faza petrecuta in club". Dan si Roxana s-au indragostit unul de celalalt, chiar daca totul a inceput cu un refuz, care putea sa fie sfarsitul inceputului unei relatii fericite de doi ani.

"Eu nu am fost niciodata genul care sa lupt atunci cand venea vorba despre dragoste, asteptam sa se intample. Am invatat ca dragoste nu 'vine', pur si simplu, trebuie sa lupti pentru ea. O relatie nu se intampla 'pur si simplu', pentru ca de aia este relatie, trebuie sa muncesti pentru ea sa o faci sa mearga, fara a forta lucrurile, cu grija... Ma bucur ca am renuntat la ideile mele in ceea ce priveste modul in care speram sa imi gasesc dragostea. Am invatat ca asteptarea nu iti aduce dragostea mult visata, ci iti prelungeste agonia", spune Dan.

Iulia imi povesteste de prima intalnire cu iubitul ei, Ionut, si este mai mult decat amuzata, desi intamplarea poate fi privita ca fiind una usor tragica. Pe scurt: s-au cunoscut la mare, el i-a spus ca e draguta, ea i-a spus ca nu are chef de vorba; dupa cateva minute, el a revenit, a intrebat-o cum o cheama, ea l-a mintit, spunand un nume la intamplare, nume care era, culmea, al fostei lui prietene; pana la urma au intrat in vorba si au discutat despre Mos Craciun (era luna mai, dar asta nu a contat), el i-a spus ca are bradul impodobit si acum, iar ea chiar l-a crezut. "Era nebun, plin de viata - cred ca asta m-a facut sa comunic usor cu el", se amuza Iulia.

Iulia si Ionut au schimbat numere de de telefon, dar ea nu s-a gandit nicio clipa ca ar vrea sa se mai vada vreodata cu el. "De ceva timp iesisem dintr-o relatie 'toxica' si nu mai aveam nici macar puterea sa ma gandesc la o eventuala poveste de dragoste", isi aminteste ea. "Dupa cateva zile, m-a sunat, iar dupa alte cateva zile de 'tatonari' am iesit la prima noastra intalnire.
.Am convenit sa mergem cu rolele, iar dupa, sa vedem niste stele". "Si am iesit cu rolele si i-am rupt mana", continua Ionut, iar Iulia izbucneste in ras: "Da! La prima nostra intalnire, mi-a rupt mana! Iti vine sa crezi? Asa ne place sa radeam de vreo trei ani incoace. Tinandu-ne de mana, am coborat impreuna o panta, m-am dezechilibrat si am cazut, eu mai rau decat el.

Pana la urma, tot am vazut stelele, iar de atunci le vedem impreuna de fiecare data. Tot raul a fost spre bine, chiar daca relatia noastra a inceput atat de prost", conchide Iulia.

La Crina, povestea este una diferita, trista, dar in cele din urma s-a dovedit a fi una fercita. L-a intalnit pe Lucian intr-un moment in care fericirea era un cuvant pe care il putea rosti cu foarte mare greutate... isi pierduse orice urma de speranta ca va putea fi vreodata implinita. Lucian a aparut in viata ei intr-un moment in care isi dorea, mai mult ca oricand, stabiliatea si sa se simta iubita... si s-a simtit pentru o scurta perioada.

"Pana mi-a spus ca este confuz in sentimente si nu stie daca isi doreste o relatie serioasa. 'In viata, lupt pentru orice, mai putin pentru dragoste, pentru ca este singurul lucru pe care il astept sa vina, pur si simplu', acestea au fost cuvintele lui. Am preferat sa pun capat relatiei, pentru ca deja era mult prea mult pentru mine si ajunsesem sa ma simt ca un magnet care atrage barbati care nu fac decat sa ma raneasca.

La momentul respectiv, l-am privit ca pe un las, care asteapta ca dragostea sa vina din cer, fara ca el sa clinteasca un deget. Dar i-am dat o oarecare dreptate. M-am gandit ca s-a speriat de o eventuala relatie si poate totul se petrecuse prea rapid. Nu a durat foarte mult timp si a reusit sa isi dea seama ca sunt persoana care nu l-as putea rani niciodata si care il va iubit neconditionat, fara sa clinteasca", marturiseste Crina.

"Mi-am dat seama ca merita sa lupti pentru dragoste, oricat de greu ar fi si oricate piedici ai avea de infruntat. Nimic nu te poate implini daca nu lupti, iar cand vine vorba despre dragoste, cu atat mai mult. Singurul lucru de care imi pare cel mai rau e ca nu mi-am dat seama mai devreme ca aceasta femeie de langa mine este cea care merita iubita", concluzioneza Lucian.

Prin acest articol nu am incercat sa inchin o oda iubirii sau relatiilor fericite, ci sa ofer cateva marturii a unor intamplari fericite, care nu incep tocmai bine. Pana la urma, speranta nu moare niciodata, mai ales daca lupti si crezi in ea.

2 comentarii: